Blog

Pandemi Süresince Çalışanların Kişisel Verilerinin Korunması

İstanbul Üniversitesi, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Ana Bilim Dalı Üyesi Prof. Dr. Gülsevil Alpagut’a ve ASlegal Hukuk Bürosu Partneri Avukat Bahar Sür’e Covid-19 salgını süresince çalışanların kişisel verilerinin nasıl korunacağını sorduk. İşte Prof. Dr. Alpagut ve Av. Sür’ün  Datassist için ortaklaşa yazdığı “Pandemi Süresince Çalışanların Kişisel Verilerinin Korunması” başlıklı makalesi. Continue reading “Pandemi Süresince Çalışanların Kişisel Verilerinin Korunması”

Online Temel Bordro Uygulamaları Eğitimi

Covid-19 kapsamında sosyal mesafe kuralına riayet ediyoruz ve eğitimlerimizi online ortama taşıyoruz! İlk defa online ortamda gerçekleştireceğimiz eğitimimize, daha önce 1200’den fazla İK ve bordro profesyonelini ağırlamış olmanın gururunu yaşıyoruz.

EĞİTİMİN KAPSAMI VE HEDEFİ

Programda konularında uzman tüm İnsan Kaynakları yöneticilerinin ve uzmanların bordroya ilişkin tüm mevzuat ve hesaplama yöntemleri hakkında geniş bilgi sahibi olabilmeleri ve yürürlükte olan güncel personel özlük bilgilerini farklı durumlar için yorumlayarak; ilgili yasalar hakkında bilgilerini tazelemeleri hedeflenmektedir.

KİMLER KATILABİLİR

Program, İK ve Bordrolama süreçlerinde uzman olan ya da uzmanlaşmak isteyen tüm profesyonellere yöneliktir. Eğitim, mevzuata ve uygulamaya ilişkin son değişiklikler dikkate alınarak hazırlanmıştır.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
  • Bordro Uygulamaları,
    • Ücret Türleri ve Yasal Kesintiler,
    • Ücretin İşverene Maliyeti,
    • Gelir Vergisi Hesaplama
    • Devreden Sigorta Uygulaması,
    • Fazla Mesai,
    • Matrahtan Yapılan İstisna, Muafiyet ve İndirimler,
    • AGİ,
  • İşten Çıkış Hesaplamaları,
    • Kıdem-İhbar Tazminatı
    • Yıllık İzin,
    • İş Arama İzni Ücreti
  • İş Hukuku Uygulamaları,
  • SGK Uygulamaları,
  • Bordro Vaka Çalışması
EĞİTMENLER

Datassist Mevzuat Kulübü

Prof. Dr. Nurşen CANİKLİOĞLU – Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku Ana Bilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. İlknur KILKIŞ – Uludağ Üniversitesi Çalışma Ekonomisi

KATILIM BELGESİ

Tüm katılımcılara eğitim sonunda “Katılım Belgesi” verilecektir.

EĞİTİMİN TARİHİ VE SÜRESİ

Eğitim 11 Mayıs Pazartesi başlayıp, 16 Mayıs Cumartesi sona erecek. Her gün 4’er saat olarak planladığımız ders programı sayesinde, günlük işlerinizi de aksatmamış olacaksınız.

KAYIT

Kayıt işleminizi gerçekleştirmek ve daha detaylı bilgi almak için satis@datassist.com.tr adresine mail atabilir veya 444 4 923 numaralı telefonu arayabilirsiniz!

Küresel İşgücünü Tehdit Eden Covid-19 

Uzmanlar son günlerde Covid-19’un iş gücüne ekonomik etkilerinin 2008 finansal krizinden daha kötü olduğunu dile getirmekte. (ILO) Uluslararası Çalışma Örgütü’nün tahminlerine göre, önümüzdeki üç ay içinde dünya üzerindeki işsiz sayısı 195 milyona ulaşacak. 2. Dünya Savaşı’ndan bu yana insanoğlunun gördüğü en ağır işsizlik tablosuyla karşı karşıyayız. Continue reading “Küresel İşgücünü Tehdit Eden Covid-19 “

İşvereni Yakan Sorular Online: Covid-19’da SGK Uygulamaları ve İş Kanunu Süreçleri

Son 3 haftada gerçekleştirdiğimiz 3 online etkinliğimizde 10.000 tıklama ve 1.300 sürekli izlenme ile bizlerle birlikte olduğunuz için teşekkür ederiz.
Bu çalkantılı dönemdeki hızlı yasal değişikliklerle ilgili sorularınızı cevaplayabilmek için, etkinliğimizi tekrarlamaya karar verdik.

-Kısa çalışma ödeneği başvurusundaki güncellemeler
-Yarım ücret ödeneği hesaplama
-Covid-19 iş kazası olarak değerlendirilir mi?

10 Nisan Cuma, saat 14:00‘te. Youtube’da buluşalım.

Hemen ücretsiz kayıt olmak için buraya tıklayın.

İşvereni Yakan Sorular Online: Covid-19 Paketi Uygulamaları

Datassist olarak, yıllardır İşvereni Yakan Sorular etkinlikleri düzenliyoruz. Dünyaca içinde bulunduğumuz bu durumda da etkinliğimizi gerçekleştireceğiz. Ancak bu kez sizlerle YouTube üzerinden buluşacağız.

Datassist Yönetim Kurulu Başkanı: Ayşe Nazmiye UÇA
Datassist CEO’su: Umut ÖZBAĞCI
Datassist CFO/COO’su: Fatih YILDIRIM

  • Kısa Çalışma Ödeneği (Başvuru süreci, başvuru kabul-ret durumlarında yapılacaklar)
  • Telafi Çalışması
  • İzin Kullanımı
  • ve merak ettiğiniz her şey!

3 Nisan Cuma, saat 14:00‘te. Youtube’da buluşalım.

Hemen ücretsiz kayıt olmak için buraya tıklayın.

Sağlıklı günlerde yüz yüze buluşmak üzere…

2020 Bordro Parametreleri

prmtr1

prmtr2

paramet3

paramet4

Ayrıca, çalışan emeklilerin net AGİ’siz ücreti 2.291,60 TL, AGİ ile beraber 2.512,33 TL olarak belirlendi.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Birleşimine Dair Her Şey Burada!

Klasikleşen etkinliğimiz İşvereni Yakan Sorular İzmir’e geliyor!

İK’cıların ve muhasebecilerin gündeminin en üst sırasında yerini alan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi birleşimini anlatacağız.

CFO/COO’muz Fatih Yıldırım’ın konuşmacı olduğu etkinliğimiz ücretsiz olacak.

  • Yeni ekranların kullanımı nasıl olacak?
  • Ücret gizliliği nasıl sağlanacak?
  • Kimler ikinci şifre alabilecek?

Hepsi ve daha fazlası için:

19 Mart Perşembe günü, saat 14:00’te Anemon Fuar Hotel’de gerçekleşecek.

Ücretsiz kayıt için hemen tıklayın!

İzmir Bordro Eğitimine Kayıt Olun!

Mart ayında, İstanbul’da 52.’sini düzenlemeye hazırlandığımız Temel Bordro Eğitimi’ni, İzmir’le buluşturmak için yola çıktık.

Eğitimimiz 18-19 Şubat’ta İzmir Mövenpick Hotel’de gerçekleşecek.

Bugüne kadar eğitimlerimizde binlerce İK ve bordro profesyonelini ağırladık. Sertifika içeren bu eğitimimizin konu başlıkları ise şu şekilde:

  • Ücret, Yasal Kesintiler, Matrah, Ücret Hesaplaması, İşveren maliyeti,
  • Haftalık Çalışma Süreleri,
  • Kısmi Süreli Çalışma,
  • Fazla Mesai, Serbest Zaman, Denkleştirme, Telafi Çalışması
  • Gelir Vergisi ve Matrahı, Kümülatif Gelir Vergisi Matrahı
  • Matrahtan Yapılan İndirim ve İstisnalar, Engelli İndirimi, Yemek Parası, Yol Yardımı, Çocuk Parası, Aile Yardımı, SGK ve Gelir Vergisi İstisnaları,
  • Özel Sigortalar ve İndirimleri, Sağlık Sigortası, Hayat Sigortası, Oto BES,
  • Devreden SGK Matrahı
  • Asgari Geçim İndirimi
  • Tazminat Hesaplama, Kıdem Tazminatı, Giydirilmiş Ücret,
  • İhbar Tazminatı, İhbar Süreleri
  • İş Arama İzni, İzin Ücreti,
  • Bordro Hesaplamada Doğru Bilinen Yanlışlar
  • Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Birleşmesi

İzmir’e Merhaba Avantajlarımızı yakalamak için hemen bilgi alın.

Bilgi için kaan.kosova@datassist.com.tr‘ye mail atabilir ya da 444 4 923 (dahili: 207)  numaralı telefonu arayabilirsiniz!

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Bizimle iletişime geçerek ihtiyaçlarınıza uygun servisler ve teknoloji çözümlerimizle
neler yapabileceğinizi öğrenin.

Bize Ulaşın