Sosyal medya profillerimiz, blogumuz ve web sayfamızın fiziksel benliğimizden daha görünür olduğu günümüzde, sanal kimliğimiz kanlı canlı bizi temsil ediyor. Sanal kimliğimiz gerçek bizle ne kadar örtüşüyor? Daha iyi bir sanal kimliğe nasıl erişebiliriz? Kişisel markamızı nasıl güçlendiririz?

İş dünyasının liderlerine biyografi yazarlığı yapan Bruce Kasanoff’un 14 Kasım’da Linkedin’de yayınladığı yazısında, sosyal medyayı kullanarak kişisel markanızı nasıl sağlamlaştıracağınızı, bağlantı ağınızı genişleteceğinizi ve işinizle ilgili hizmet alma arayışında olan kişilerin size gelmesini nasıl sağlayacağınızı basit örnekler ve adım adım yapılması gerekenlerle kaleme almış. Örnekleri, yazısını yayınladığı profesyonel sosyal medya platformu Linkedin’den. Adına Julie diyelim diye yazmış, biz Leyla diyelim. Leyla kişisel markasıyla ilgili tavsiye istiyor: “Kişisel markamı ve profesyonel networkumu oluşturmaya çalışıyorum. Amacım, seneye bu zamanlar ilk danışmanlık kontratımı garantilemek. Bu amacıma sosyal medyayı kullanarak nasıl ulaşabilirim? Yaptığım işle ilgili nasıl potansiyel müşterilerimin ilgisini çekebilirim?” diye soruyor.

Kasanoff yıllarca bu gibi soruları almaya ve farklı endüstri, meslek ve iş alanındaki kişilere farklı sosyal medya platformlarını dikkate alarak cevap vermeye alıştığı gibi, artık profesyonel tavsiyelerini bir yerde toplamaya karar vermiş.

Eğer siz de Leyla gibiyseniz, Linkedin’de iki hedefiniz olmalı:

  1. Başkalarına yardım etmek.
  2. Başkaları tarafından işe alınmak.

5 Aralık 2017 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanan yazımızın tamamına ulaşmak için görsele tıklayabilir veya buradan HRPozitif’i ziyaret edebilirsiniz.