Skip to main content
search

 

Datassist’in katkılarıyla 26 Mayıs 2015 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Silikon Vadisi’nin başarı sırlarını çözmeye ve kendi şirketinizde uygulamaya hazır mısınız? Yönetim biçiminizi yalın, etkili ve saydam hale getirecek yönetim sistemlerinden çıkarılacak dersler ve şirketinize kazandırılacak değerlerin olduğundan emin olabilirsiniz.

Google, Linkedin ve Zynga gibi şirketlerin ortak yönleri neler? Evet, hepsi Silikon Vadisi’nde faaliyet gösteren dev teknoloji firmaları. Ayrıca, yönetim şekillerini belirleyen, hedeflerini görünür ve iletişimlerini etkili kılan OKR (Objectives and Key Results – Hedefler ve Anahtar Sonuçlar) sistemlerinin en yaygın kullanıcıları.

OKR’leri başarılı yapan gizli güç aslında apaçık gözler önünde: Tüm takımlar ve çalışanlar şirketin hangi yöne gitmek istediğini hem büyük resim olarak, hem de detaylara kırılımlı bir şekilde görmekte, planlama yapmakta ve aksiyon almakta. OKR parametreleri bir hedefler listesinden oluşmakta. Her bir hedefin altında 3 ila 4 ana ölçülebilir sonuç belirlenmiş. 0 ile 1 arası bir puanlama sistemiyle çalışanların başarıları değerlendirilmekte ve tüm çalışanların erişebileceği bir platformda kaydedilmekte.

OKR sisteminin ilk versiyonları 1970’lerde kullanılmaya başlanmış, ilk kullanan yönetici İntel’in Başkanı Andy Grove olmuş. Yıllar sonra Google OKR’yi su yüzüne çıkarmış ve teknoloji firmaları arasında hızla popülaritesi yayılmış.

 

 

 

DBS

Leave a Reply