Skip to main content
search

Datassist’in katkılarıyla 10 Mart 2015 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Çok okuyan mı, Yoksa çok gezen mi daha iyi liderdir?

Seyahat etmek insanı başka dünyalara götürür, farklı gözlerle insanlara bakmayı, adını bile duymadığınız yemekler yemeyi, aklınızın ucundan geçmeyecek maceralara atılmayı olağan hale getirir. Liderler kendilerini geliştirmek için seyahat araları vermeliler.

Lisa Evans’ın Fast Company’de yayınlanan yazısı seyahat etmenin liderlere sağladığı yararları konu alıyor. Bruce Poon Tip’in Asya’ya yaptığı yolculuk ona farklı bir seyahat acentesi konsepti için ilham vermiş. Kurduğu seyahat firmasının çalışanları, bugün ücretsiz olarak dünyayı dolaşıyorlar.

Bruce Poon Tip seyahat etmenin, sadece günlük rutini kıran ufak bir kaçamağın ötesinde olduğu düşüncesine, kendi seyahat deneyimlerinden yola çıkarak ulaşmış. Macera seyahati acentesi G Adventures’ın kurucusu ve Looptail: How One Company Changed the World by Reinventing Business kitabının yazarı Bruce Poon Tip, gezdiği ülkelerin sayısını bilemiyor. Bulunduğu ülkelerde tanıştığı kişilerden, edindiği izlenim ve bilgilerden kazandığı bilgeliğin liderlik stiline ve şirketini yönetim şekline önemli etkileri olduğuna inanıyor. 1990’da Asya’ya yaptığı seyahat ona bugünkü şirketini kurması için ilham kaynağı olmuş.

90’ların başında dünyayı keşfetmek amacıyla yola çıkan turistler için, birkaç alternatif mevcuttu: Tanımadıkları 50 kişiyle beraber otobüsle tura katılmak, yüzlerce insanla gemi turuna katılmak veya Lonely Planet türü bir rehber kitapla beraber her şeyi kendilerinin planladığı bir maceranın peşinden gitmek. Özellikle bu tek başına keşif yapmak isteyen bireylerle konuştukça Poon Tip, `macera seyahati` üzerine çalışan bir şirket kurma fikrine sıcak bakmaya başladı. 12 kişiyi geçmeyen küçük gruplar için seyahat ettikleri yerel kültürlere odaklanan turlar hazırlamaya başladı. Bu konsept yeniydi ve haliyle sektörde birçoklarının eleştirileriyle karşılandı. Eleştirenler bu kadar küçük gruplarla para kazanmanın mümkün olmadığını savundular. Fakat yıllar sonra Tip rakiplerine, içgüdülerini dinleyerek ve pazarın ihtiyaçlarını iyi okuyarak, macera seyahat sektörünün ileri gelen firmaları arasına girmeyi başarmış. Seyahat Tip için temel çalışma alanı. Ancak farklı bir sektörde çalışsa da, liderlerin seyahat ederek öğrenecekleri ve liderlik biçimlerini şekillendirebilecek birçok ders var…

 

 

 

DBS

Leave a Reply