Skip to main content
search

Dikkat ekonomisinde gürültünün içinde ruhunuzu kaybetmeden nasıl var olabilirsiniz?

Gürültülü bir ortamda sesimizi duyurmak ne kadar zor. Peki ya, milyonlarca mesajın kulaklarımızdan geçtiği, gözlerimize değdiği ve burun deliklerimizden girip ciğerlerimize dolduğu bir gün içinde hangi mesaj, görsel, ses veya koku aklımızda kalabiliyor? Kalıyorsa ne kadar süreyle? Aklımızda kalan mesaj, görsel, ses veya koku bizi harekete geçirebilecek mi? O markanın satıldığı bir dükkana sürükleyip o yeni çıkan parfümü denememizi sonra da satın almamızı sağlayacak mı? Bu ancak dikkat ekonomisinde dikkat çekmeyi başardığınızda mümkün olacak…bir sonraki soru: kısa süreliğine mi yoksa uzun soluklu mu? Uzun soluklu olması için neler yapmalı?

 

 

Nedir dikkat ekonomisi?

“Dikkat Ekonomisi” kitabıyla adını duyuran yönetim profesörü Thomas Davenport dikkati belirli bir bilgiye zihinsel olarak odaklanma olarak tanımlar. Bu zihinsel odaklanmayı selektif bir şekilde yaparız, bilginin bir kısmına odaklanır, harekete geçip geçmemeye karar veriririz.

Bugünün dikkat ekonomisinde, varolmayı sürdürme amacı güden her marka veya işletme gürültünün üzerine çıkmayı, farklı bir desibelde, tonda, formda mesajlarını iletmenin ve müşterileriyle buluşmanın yollarını bulmak durumundadır. Donald Trump günümüzün en başarılı örneklerindendir, dikkatimizi kullanarak dünyada en güçlü pozisyonlardan birine çıkmıştır ve “dikkat başkanı” olarak görevine devam etmektedir. Günün herhangi bir saatinde attığı twitleriyle ve umursamamak için son derece cüretkar olan yorumlarıyla dünyanın neresinde yaşarsanız yaşayın dikkat ekonomisinde baş rolü üstlenir. Günün her saati dünyada olup bitenlere kulak verdiğinizde doğal felaketler, nükleer savaş tehditleri, iç savaşlar, fakirlik, insan hakları ihlalleri, şirket iflasları, teknolojik gelişme haberleri derken kendi sesinizi unutur duyamaz olursunuz, firmanızın nerede nasıl duracağını bilmesi kolay değildir.

 

 

 

Leave a Reply