yarinlarimiz-cesur-yurekli-sirketlere-emanetb

Datassist’in katkılarıyla 11 Kasım 2014 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Cesur olmak kahramanlara özgü bir nitelik midir? Yoksa kurumlar da cesur olabilir mi? Cesur liderler tarafından yönetilen ve cesur insanların çalıştığı; müşterilerinde hayranlık, bağlılık ve tatmin hisleri uyandıran şirketler cesur şirketler midir?

Bugünün iş dünyasında başarılı olmak için şirketlerin cesur olması şart. Cesaret, geleneksel bilgi, statükocu düşünüş ve iş yapış biçiminin ötesine geçebilmek, kalabalığa karşı yürümek, sosyal medyanın gözü üzerinizdeyken farklı şeyler yapabilmek demek. Virgin Galactic’in müşteri geribildirimleri üzerine yeni bir uzay gemisi tasarlaması, Six Senses Resorts’un karbon ayak izlerini azaltmak için marka şişe suyu kullanmama kararı hep cesur düşünüşün eseri. Üstelik sırf düşüncede kalmayıp bu düşünceleri aksiyona çevirmeyi ve başarılarını farklı alanlarda ölçmeyi başarmış başarılı şirketler böyle bir cesarete sahip.

‘BOLD How To Be Brave in Business and Win’ kitabında Shaun Smith ve Andy Milligan cesur şirketlerin liderleriyle birebir röportajlar yapmış ve aldıkları kararlar, attıkları adımlar ve aksiyon planlarından cesur olmanın nasıl başarı getirdiğine dair ortak değerler oluşturmuşlar.

Cesur düşünceler nasıl hayata geçirilir? Bu düşünceler nasıl müşteri deneyimleri haline gelir? Ve en sonunda bu deneyimler nasıl markaya bağlı takipçiler yaratır?

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz.