degisim1

Datassist’in katkılarıyla 21 Şubat 2017 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanmıştır.

Bir insanın dönem dönem tek başına değişiklik arayışına girmesi doğaldır. Tek başına değişikliğe soyunduğunuzda ve başarısız olduğunuzda, kimse fark etmez. Oysa herkesi değiştirmeye çalışma dürtüsü kimi zaman daha ağır basar. Ancak tabii ki, herkes diye sözünü ettiğimiz kişiler gerçekten “herkes” değildir. O kadar fazla gürültü, bilgi kirliliğinin içinde; başka başka durumlar ve onlardan çıkan anlatımların sonucunda, herkesi değiştirme fikrinden hemen vazgeçersiniz. Herkesin çoğu zaman unuttuğu üçüncü bir alternatif daha vardır.

Seth Godin’e göre, gerçek etki ve değişim işte burada gerçekleşmekte. Sizin değişim fikrinize katılan birkaç kişi daha bulur, beraber değişmeyi denersiniz. Onları organize eder, onlara değişimin kapsamını öğretir ve onları yönetir, değişimin yönünü belirlersiniz. Bunu sadece arkadaş baskısı olarak düşünmeyin. Grup içinde değişimi yaşamak destek sağlar, herkesin aynı yöne gidebilmesi için birbirine yardım etmesi için zemin hazırlar.

degisim1

Datassist’in katkılarıyla 21 Şubat 2017 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanmıştır.

Bir insanın dönem dönem tek başına değişiklik arayışına girmesi doğaldır. Tek başına değişikliğe soyunduğunuzda ve başarısız olduğunuzda, kimse fark etmez. Oysa herkesi değiştirmeye çalışma dürtüsü kimi zaman daha ağır basar. Ancak tabii ki, herkes diye sözünü ettiğimiz kişiler gerçekten “herkes” değildir. O kadar fazla gürültü, bilgi kirliliğinin içinde; başka başka durumlar ve onlardan çıkan anlatımların sonucunda, herkesi değiştirme fikrinden hemen vazgeçersiniz. Herkesin çoğu zaman unuttuğu üçüncü bir alternatif daha vardır.

Seth Godin’e göre, gerçek etki ve değişim işte burada gerçekleşmekte. Sizin değişim fikrinize katılan birkaç kişi daha bulur, beraber değişmeyi denersiniz. Onları organize eder, onlara değişimin kapsamını öğretir ve onları yönetir, değişimin yönünü belirlersiniz. Bunu sadece arkadaş baskısı olarak düşünmeyin. Grup içinde değişimi yaşamak destek sağlar, herkesin aynı yöne gidebilmesi için birbirine yardım etmesi için zemin hazırlar.

Grup birbiriyle senkronize ise, değişim rüzgarı daha da güçlü eser. Grubun içinde büyüyerek beslenir. Grup üyeleri sizin mesajınızın arkadaşlarını nasıl etkilediğini gördüğünde, onlarda da pozitif etki avalans etkisiyle büyür. Günümüzün birçok pazarlama mesajında olduğu gibi, “insanlar bizi bu gibi şeyler yapınca seviyor” fikrinden yola çıkarak değişim popülerleştirilir.

Bireyselden bireyler arası değişime
Seth Godin, bu yeni çoğulcu değişim konseptini yeni kitabı “Your Turn” (Sıra Sende) ile anlatıyor. Bir alana bir bedava veya üç adet alana bir bedava gibi satış stratejilerini hiç de mantıklı bulmayan Godin neden yeni kitabından bir alana bir tane daha hediye ediyor, dersiniz? Geçen hafta yazdığı blog yazısında yeni kitabına şöyle değiniyor: Kitabın amacı daha fazla kitap satıp, daha çok baskı yapmak değil. Grup halinde değişime ön ayak olmak. Web sayfasından yeni kitabı bir adet alamıyorsunuz, birden fazla kopya almanız gerekiyor.

Yazının tam halini okumak için görsele tıklayabilir veya HR Pozitif sitesini buradan ziyaret edebilirsiniz.