31ock

Datassist’in katkılarıyla 24 Ocak 2017 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanmıştır

Küçük bir firma olarak müşterinizin kültürüne ne kadar adapte olmalısınız? Esnemeye dur demeniz gereken nokta neresi?

Dünya devleri şirketlere dışardan hizmet veren bir firmanın çalışanı ya da patronusunuz. Müşterinizin kültürüne ne kadar esniyoruz? Bazen kendi şirket kimliğinizi törpülüyor, müşterilerin doğruları, şirket kültürü, iş yapışları doğrultusunda hareket ediyorsunuz. Bu durum bazen kendi şirket kültürünüzü size unutturabiliyor. Asıl soru burada sorulmalı: Esnek olmak güzel ama nereye kadar esnek olmalı? Nerede dur demeli ve kendi şirket kültürünüze bürünmeli?

31ock

Datassist’in katkılarıyla 24 Ocak 2017 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanmıştır

Küçük bir firma olarak müşterinizin kültürüne ne kadar adapte olmalısınız? Esnemeye dur demeniz gereken nokta neresi?

Dünya devleri şirketlere dışardan hizmet veren bir firmanın çalışanı ya da patronusunuz. Müşterinizin kültürüne ne kadar esniyoruz? Bazen kendi şirket kimliğinizi törpülüyor, müşterilerin doğruları, şirket kültürü, iş yapışları doğrultusunda hareket ediyorsunuz. Bu durum bazen kendi şirket kültürünüzü size unutturabiliyor. Asıl soru burada sorulmalı: Esnek olmak güzel ama nereye kadar esnek olmalı? Nerede dur demeli ve kendi şirket kültürünüze bürünmeli?

Sektörüne hakim olan müşterinizin iş yapış biçiminin birden sizin iş yapış biçiminiz haline geldiğine mi şahit oluyorsunuz? Oysa, birçok işi yapma şekliniz onlar müşteriniz olmadan önce başkaydı ya da halen başka müşteriler için iş yaptığınızda farklı yöntemler izliyorsunuz. Kültürünüzü yok sayma yanlışına düşmeyin.

Yeni girişimciler için girişimin her yönünü idare etmek kolay iş değildir. Bir departman değil, tüm departmanlar çoğu zaman işin başındaki tek insanın sorumluluğundadır. Muhasebe, satış, pazarlama, müşteri ilişkileri, lojistik vs.. Teknik insanlar için en zor işlerden biri satıştır, müşterilerle ilişkileri yürütmektir. Yeni girişim için, hatta ekonominin böyle sıkıntılı olduğu dönemlerde, müşteri veli nimetten sayıldığından, hiçbir girişimci seçici olmaz, istese de olamaz. Kim olursa olsun ürününü pazarlamak ve satmak durumundadır. Hızla para kazanma hırsıyla kendi profilinize pek de uygun olmayan, beraber çalışmak veya hizmet vermek istemeyeceğiniz müşteriler kazanmış olursunuz. Evet, para kazanıyorsunuzdur ancak bazen neden bu işe girdim, ben bu insanlarla ne yapıyorum diye kendi kendinize söylenirsiniz.

Yazının tamamını HRPozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz