markanizi-hikayeniz-belirlerk

Datassist’in katkılarıyla 24 Kasım 2014 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Bu hafta Değişim Yelpazesi’nin konuğu, hikaye etme ustası Nurten Meriçer. Kendisiyle Aralık ayında Istanbul’da gerçekleşecek eğitimi öncesinde hikayelerin gücü üzerine konuştuk.

Hikaye anlatmak kadar güçlü bir araç var mı dünyada? Kalem kılıçtan keskindir der atalarımız. Kaleme alınmış etkileyici düşüncelerin, hikayelerin insanları kaba kuvvetten daha hızlı ikna edeceğini vurgular.

markanizi-hikayeniz-belirlerb

Datassist’in katkılarıyla 24 Kasım 2014 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Bu hafta Değişim Yelpazesi’nin konuğu, hikaye etme ustası Nurten Meriçer. Kendisiyle Aralık ayında Istanbul’da gerçekleşecek eğitimi öncesinde hikayelerin gücü üzerine konuştuk.

Hikaye anlatmak kadar güçlü bir araç var mı dünyada? Kalem kılıçtan keskindir der atalarımız. Kaleme alınmış etkileyici düşüncelerin, hikayelerin insanları kaba kuvvetten daha hızlı ikna edeceğini vurgular.

Hikayeler insanları etkiler, içine çeker, kendilerinden bir şeyler bulacakları maceraların peşinden sürükler. Hikayenin büyülü bir yönü vardır. İşte tam da bu nedenle hikaye etmek çok değerli bir yetenektir. Kimileri doğuştan yetenekli olabilir ancak her yeti gibi sonradan geliştirilebilir hikaye anlatmak.
Hikaye etmenin ustası Nurten Meriçer ile düzenlediği ‘Hikayeni Anlat’ eğitimleri üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Nurten Hanım, neden hikaye anlatmak önemli?

Pek çok iyi fikir, güçlü duygular, inanılmaz olaylar, harika projeler, büyük başarılar iyi anlatılamadığı için güme gidiyor, karşılığını bulamıyor. Ne anlatırsanız anlatın iyi anlatın. Hikaye etme bunun için önemli. Hikaye etme, günümüzde en etkili iletişim dili, en keskin ikna aracı. Hikayeler aklın sınırlarını aşıp kalbe giden en kısa yoldur. İnsanların gönlünü kazanarak ikna etmenin ve bir amaç uğrunda harekete geçirmenin en etkili yöntemidir.
Hikaye etmede hikayenin ne olduğu kadar nasıl anlatıldığı da önemlidir. İnsanları harekete geçiren Gandhi gibi liderlerin; Steve Jobs gibi dâhi girişimcilerin farkı kendilerine ait bir konuyu, bir dil ustalığıyla hikaye ederek evrensel değerlere dönüştürmeleridir. Bütün büyük liderler yaptıkları kadar yaptıklarından insanlık adına büyük dersler, mesajlar çıkarmayı ve bunları hikaye etmeyi başarmış kişilerdir.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz.