degisim-yelpazesi/markaniz-ismiyle-yasasinb

Datassist’in katkılarıyla 26 Nisan 2016 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Bebeğinize isim vermek ne zordur… İster canınız kanınızdan olan bebeğiniz olsun, ister işletmenizin adı veya girişiminizin meyvesi olsun isme karar vermek kolay iş değildir…

Kişi ismiyle yaşar, çocuğunuza isim vermek önemlidir denir. Aynı mantık  firmanızın ve markanızın ismi için de geçerlidir.

Bugün hayatımızın her anına dâhil olan, ürün veya hizmetleri olmasaydı ne yapardık dedirten dünyanın en başarılı markalarının isimlerinin nereden geldiğini hiç düşündünüz mü? Her bir ismin ardında farklı bir hikâye vardır. Bazılarını duymuş olabilirsiniz, diğerlerinin hikâyeleri ise size kendi markanızın ismine karar vermenizde yardımcı olabilir.

İşte themuse.com tarafından derlenen listede dev şirketlerin isimlerinin doğuş hikâyesi şöyle anlatılmakta:

Amazon

Amazon’un kurucusu Jeff Bezos pratik sebeplerden dolayı şirketinin isminin A ile başlamasını istiyormuş. Şirketi alfabetik sıralamalarda en başlarda yer almalıymış. Bezos dünyanın en büyük nehri Amazon’un ismini dünyanın en büyük perakende satış şirketi olacağına inandığı şirketine vermeye karar vermiş. Amazon logosunun altına baş harf A ile z altında bulunan sarı ok, şirketin A’dan Z’ye her ürünü sattığına işaret etmekte.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz