Kreatif profesyonellerin ve genç girişimcilerin dünyasında kartvizitlerin isim ve kontakt detaylarını vermenin ötesinde bir misyonu var: Dikkat çekmek ve farklı şekil, materyel ve mesajlarıyla müşterilerin aklında kalmak.

Sue Shellenbarger’in Wall Street Journal’da yayınlanan yazısında, şu size verildiğinde, bu nedir diye evirip çevirdiğiniz anlamlandırmaya çalıştığınız, ya sizi komik, saçma, veya ince mizahıyla güldüren ya da kullanışlı bir küçük alet edevat olarak yanınızda taşıdığınız kartlarla ilgili yazmış. Örneğin, Boca Raton, Florida’da iş geliştirme danışmanlığı yapan Randall Ostrow kartvizitini küp bulmaca şeklinde tasarlamış. Genellikle insanlar telefonla konuştuklarında ellerinde oynadıkları, ofiste masalarında duran bir obje olarak Ostrow’un kartı sürekli gözlerinin önünde oluyor.

Bilgi, isim ve insan kalabalığı içinden sıyrılabilmek için yaratıcı kartvizitler…

Siyah-beyaz kartvizitler tıp, hukuk, muhasebe ve finans gibi “ciddi” sektörler ve mesleklerle sınırlı kalmaya başladı. Birçok kreatif profesyonel ve bağımsız iş yapan profesyonel kendi kartlarını kendileri tasarlıyorlar. Bu tasarımı yaparken de, renkleri, materyelleri, şekilleri, işlevleriyle akılda kalan, hatta sohbetlerde fıkra gibi anlatılan kartlar yapmak istiyorlar. Öyle ki isim ve kontakt bilgileri ikincil planda kalıyor. Bir yandan, hatırlanmak, ilgi çekmek istenen bir şey olmakla beraber, diğer yandan çok çarpıcı ya da abuk karşılanacak bir tasarım yapmak ve o tasarımla bağdaştırılma riskiyle karşı karşıyasınız. Ne gayri ciddi bir kart, nasıl saçma bir fikir gibi bir tepki de hoş olmaz. Bir yandan da, klasikleşmiş cüzdana sığacak bir kart beklentisi olan müşterileri sıkabilir ya da şaşırtabilirsiniz.

Kartvizit tasarımı ve basımı yapan Seattle merkezli Moo Inc’ten Mel Carson’in kartviziti standart kartvizitlerin üç katı kalınlıkta. Carson eşine kartını uzattığında eşinin tepkisi birden fazla kart birarada mı diye kontrol etmek ve birbirinden ayırmaya çalışmak olmuş. Kart vizitin kaliteli olması Carson’a göre çok büyük bir avantaj. Kişinin kendi markasına yaptığı bir yatırım.

Bazı kartların güvenlik uyarılarıyla beraber verilmesi hiç de fena olmayabilir. Dünyanın en meşhur hacker’i Kevin Mitnick’in kartı her kapıyı açan maymuncuk görevi görmekte. 1990’larda teknoloji şirketlerinin bilgisayar sistemlerine girmekle kamu oyunun gözü önünde tutuklanmasıyla tanınan Mitnick güvenlik koruma alanında faaliyet gösteren KnowBe4 firmasında chief hacking officer olarak çalışmakta ve konferanslarda güvenlik ve hacking konularında aranan bir konuşmacı. Mitnick yılda yaklaşık olarak 14000 maymuncuk kartvizit dağıtmakta. Kartvizileri verdiği kişiye de fiziksel olarak zarar verebiliyor. Kartviziti tutanın dikkat etmesi gerekiyor, eğer çok sıkı tutarsa, aniden iter veya çekerse, elini kesme olasılığı yüksek.

Kimileri de standartlara uyan kartvizitlerin peşinde…

(…)

20 Şubat 2018 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanan yazımızın tamamını okumak için görsele tıklayabilir veya HRPozitif’i buradan ziyaret edebilirsiniz.