Turizm; gelişen ulaşım ve iletişim olanakları ile birlikte, büyüyen ve ekonomik aktiviteler arasında önemli bir yer tutan sektörlerden biri haline geldi. Ülkeler, daha çok turist çekebilmek için pek çok alanda çalışmalar yapıyor. Klasik turizm çalışmaları “deniz, güneş, kum” artık insanların ülkenizi, bölgenizi ziyaret etmesi için yeterli değil.

Bunun ötesinde bir şeyler vaad etmek, tarihinize, kültürünüze vurgu yapmak durumundasınız seçilmek için günümüzde. Yalnız tatil dönemlerine yönelik turlar düzenlemek, salt dinlenme ve eğlenme içerikli programlar hazırlamak, eskisi gibi çekici ve etkileyici olmayabiliyor. Seyahat edenlerin gerek kendilerine, gerekse çevreye gittikleri yerlere bir şeyler katabileceği, bir şeyleri değiştirebileceği turlar, gezi organizasyonları ön plana çıkmış durumda bir süredir. Kültürel faaliyetlerle desteklenmiş, içinde bir parça macera barındıran seyahat organizasyonlarına yöneliyor insanlar. Yalnız tatil yapmaktan ibaret olmayan, dünyaya olan bakış açılarını geliştirebilecek, farklı toplumları, kültürleri tanımalarını sağlayabilecek seyahatler yapmak istiyorlar. Belirli bir sezona bağlı olmaksızın düzenlenebilen bu türden organizasyonlar, insanların kendilerinin dışındaki dünyaya ulaşmalarını, başkaları için bir şeyler yapmalarını olanaklı kılabiliyor.

Gezmek, görmek kadar, yaşamak istiyor günün turistleri gittikleri yerleri, kültürleri. Oradaki yaşamın bir parçası olmak, kendinden bir şeyler bırakmak istiyorlar. Bunun için de; kültürü, tarihi, toplumsal özellikleri, coğrafyayı bir arada görebilen turizm operasyonları daha başarılı sonuçlara ulaşabiliyor.

Kaynak : Datassist / Değişim Yelpazesi, Dünya Gazetesi