Kaynak: Datassist / Değişim Yelpazesi, Dünya Gazetesi

İnteraktif pazarlama mikroblogla nokta hedefli iletişim

Pazarlama stratejileri üzerinde yapılan çalışmalar gösteriyor ki, kişiler, tanıtım ve reklam mesajlarına, yeni bir şeyin anlatılmasına fazla zaman ayırmaya istekli değiller.

Bu durum, ürünlerini tanıtmak, piyasadaki varlıklarını kalıcı kılmak isteyen şirketleri arayışa, yeni tanıtım stratejileri belirlemeye yönlendirmekte. Kişiye özel tanıtım mesajları, senaryolaştırılmış reklam filmleri, hep bu arayışların sonuçları olarak denenmekte.

Kaynak: Datassist / Değişim Yelpazesi, Dünya Gazetesi

İnteraktif pazarlama mikroblogla nokta hedefli iletişim

Pazarlama stratejileri üzerinde yapılan çalışmalar gösteriyor ki, kişiler, tanıtım ve reklam mesajlarına, yeni bir şeyin anlatılmasına fazla zaman ayırmaya istekli değiller.

Bu durum, ürünlerini tanıtmak, piyasadaki varlıklarını kalıcı kılmak isteyen şirketleri arayışa, yeni tanıtım stratejileri belirlemeye yönlendirmekte. Kişiye özel tanıtım mesajları, senaryolaştırılmış reklam filmleri, hep bu arayışların sonuçları olarak denenmekte.

Teknolojinin yaygınlaşması ile birlikte de, cep telefonları (SMS), bilgisayarlar (E-mail) birer tanıtım aracı, pazarlama çalışmalarının destek unsurları olarak kullanılmakta. Öte yandan; öyle çok ürün, öyle çok pazarlanması gereken şey var ki piyasada, her gün onlarca hatta yüzlerce tanıtıma maruz kalabiliyorsunuz.

Bu yoğun trafik, gerçekten gereksinim duyabileceğiniz ürünleri ıskalamanıza, satış sonrası destek hizmetlerinde sorun yaşamanıza yol açabiliyor. Bu çok bilinmezli denklemler yumağı içinden çıkmaya çalışan pazarlama stratejistleri bazen herkese açık, bazen de kapalı devre tanıtımlara olanak sağlayan; kısa, etkileyici, pratik bir tanıtım yolu daha geliştirmiş durumda “mikroblog”…

Küçük ve etkin tanıtım…

Zamanımızın büyük bir kısmını çalışarak ve bilgisayar başında geçiriyoruz artık. Bilgisayarlarımızı yalnız işlerimizi yapmak için değil, bankacılık işlemlerimizden, rezervasyonlarımıza, haberleşmeden alış-verişe pek çok şey için kullanıyoruz bu yoğun yaşam temposu içinde. Zamansızlık şikayetleri içinde de, her şey bilgisayar ekranımıza kadar gelsin, tek tuşla dünyayı yönetelim istiyoruz neredeyse. Daha ilginç olan ise; pazarlama departmanlarının bizim bu sınırsız isteklerimize yeni yanıtlar üretmek için harcadıkları çaba ve enerji aslında. Mikroblog çalışmaları da bu çabanın en yeni ve etkin sonuçlarından biri zaten.
Potansiyel müşterilerine bilgisayarlarının başından kalkmaksızın, interneti kullanarak bilgi sahibi olma şansını sunmakta mikroblog pazarlamacıları. Üstelik öyle sayfalarca yazı okumanız, ihtiyacınız olmayan bilgilerin taarruzuna uğramanız gibi yan etkileri de yok. Doğrudan hedefe yönelik, kısa, can alıcı noktalara vurgu yapan blog mesajları ile ulaşıyor size ürünlerini anlatmak durumunda olan şirketler.

Bu pratik yöntem; hem alıcının, hem de satıcının zamanını korurken, minimum zamanda maksimum bilgi alış-verişini sağlıyor. Bu kadarla da sınırlı değil mikroblog tanıtımların müşterilerine getirdikleri. Kullanıcılara da geri bildirimde bulunma olanağı sağlaması; kullanıcıların memnuniyetlerinin ve şikayetlerinin ölçümünü mümkün kılmanın yanında, interaktif iletişim kurulmasını da beraberinde getiriyor. Satıcı, alıcısının düşüncelerine çok daha kısa sürede ulaşabiliyor, başka bir çok yöntemde gözden kaçan ya da gecikmeye yol açan geri dönüşleri tam isabetle yapabiliyor. Mikroblog mesajları aracılığıyla şikayetlerinizi, önerilerinizi iletebiliyorsunuz muhataplarınıza. İşin özü; burada sağlanan geri dönüşlerin ne ölçüde doğru değerlendirildiği, ne ölçüde dikkate alındığı da, şirketlerin gelecekteki yerlerini, başarı grafiklerinin yönünü belirliyor.
Bir “mikroblog”la; devasa reklam bütçelerini ar-ge için harcayabilirken şirketler hedeflerine daha kolay ve ekonomik ulaşırken, son alıcı da sürecin en başındaki ürün ve hizmet sunucularına derdini anlatabiliyor.