Datassist’in katkılarıyla Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.
İnsanların karakterleri nasıl birbirinden farklıysa iş yapış biçimleri de çeşit çeşittir. Kimisi iş tanımı dahilinde hareket etmek ister, daha fazlasını yapmaz, kimisi işine değer katar, yaptığı işi farklı bir seviyeye taşır, çevresinin saygısını ve takdirini kazanır.
Bazı insanlar vardır kısa zamanda şirketin, markanın hatırlattığı isim
olurlar. Örneğin, bir araba satın alırsınız, size test sürüşü yaptıran,
arabanın A’dan Z’ye artı ve eksilerini anlatan satıcıya güven duyarsınız. Sigortasından vergisine herhangi bir kaza olduğunda ne yapılması gerektiğinden emin olmak için hep bu kişiyi ararsınız. Kişinin çalıştığı araba firması bu sorumlu çalışan sayesinde değerlenir. Arabalar genelinde bir sorunuz olduğunda veya bir yakınınız arabasını satmak ya da yeni araba almak istediğinde danışacağınız ilk kişi bellidir.
Kimdir bu kişi?
İşini seven ve iş tanımının ötesinde sorumluluk almaktan kaçınmayan genç bir profesyonel. Yönetici midir? Hayır.
Yetkileri geniş midir? Hayır.
Ancak işini iyi yaptığından kendi payına düşen görevin ötesine geçerek müşteriye en iyi hizmeti verdiğinden markanın yüzü haline gelmiş biri.
İlle de sorumluluk sahibi çalışanları bulmak için büyük firmalara bakmanıza da gerek yok. Evinize en yakın semt eczanesinde nezle olduğunuzda, öksürdüğünüzde, başınız ağrıdığında danıştığınız eczacıyı düşünün. Bir daha
düşünün… Gerçekten eczacı mı size güleryüzünü eksik etmeden ne zaman hangi ilacı kullanmanız gerektiğiniz anlatan, yıllardır ufak tefek rahatsızlıklarınıza çözüm bulan görmüş geçirmiş bey? Zaman zaman eczaneye uğrayan eczacı kızından sözüne daha çok güvendiğiniz çoğu zaman size ‘bunun ilacı yok, bol bol sıvı iç, dinlen, bak yarına bir şeyin kalmayacak’ diyen…