Skip to main content
search

Kaynak: Datassist / Değişim Yelpazesi, Dünya Gazetesi

Teknolojinin kaçınılmaz tercihi; outsourcing

İş dünyasında hızla yaygınlaşan, her geçen gün önemini katlayan iki şey: “teknoloji” ve “outsourcing”…

Şirket kurmak, girişimci olmak, kendi işini yapmak hiç de zor değilmiş gibi gelir hemen bir çoğumuza. Bir ofis, birkaç masa, bilgisayar, bir iki telefon, tamamdır herşey, hizmete başlamıştır işte şirketimiz. Hemen para kazanmaya, şirketimizi büyütmeye başlamışızdır, yeni bir ofis, yeni bir dekorasyon… hayallerimiz bile hazırdır hatta.

Kaynak: Datassist / Değişim Yelpazesi, Dünya Gazetesi

Teknolojinin kaçınılmaz tercihi; outsourcing

İş dünyasında hızla yaygınlaşan, her geçen gün önemini katlayan iki şey: “teknoloji” ve “outsourcing”…

Şirket kurmak, girişimci olmak, kendi işini yapmak hiç de zor değilmiş gibi gelir hemen bir çoğumuza. Bir ofis, birkaç masa, bilgisayar, bir iki telefon, tamamdır herşey, hizmete başlamıştır işte şirketimiz. Hemen para kazanmaya, şirketimizi büyütmeye başlamışızdır, yeni bir ofis, yeni bir dekorasyon… hayallerimiz bile hazırdır hatta.

Böyle bakıldığında çok kolaymış gibi gözükse de, girişimcilik, patronluk, liderlik, çok daha fazlasına ihtiyaç duyar şüphesiz. Saman alevi tadında parlayıp sönmeyen kuruluşlar olabilmek için adını küreselleşme-globalizasyon koyduğumuz dünya pazarında var olmak için; zamanı, parayı, enerjiyi, hatta sektörümüzde esen rüzgarları doğru konumlandırmak, doğru kullanmak kaçınılmazdır. İşte rekabet edebilirlik, süreklilik, başarı, fark yaratmak benzeri olmazsa olmaz koşulları sağlayabilmek için dikkate almamız gereken kavramlardan en başta gelen ikisi; “teknoloji kullanımı” ve “outsourcing”. Hatta birbirini tamamlayan, destekleyen, birbirinin yararlılığını artıran olgular olduğundan söz edebiliriz bu ikisinin.

Ne kadar teknoloji, hangi konuda outsourcing?

Herşey öylesine hızlı ki günümüzde, teknoloji dendiğinde anladıklarımız bile birbiriyle zaman zaman örtüşmüyor. Gerek özel yaşantımızı, gerekse ofisimizi her gün yeni bir teknoloji, yeni bir model, yeni bir akım sarıveriyor çünkü. Teknolojiye kayıtsız kalmak, onu yok saymak akılcı bir yaklaşım değil evet. Ama, ne kadar teknoloji kullanacağız yaptığımız işte, nasıl kullanacağız onu, ne sağlayacak bu kullanım bize. Öncelikle teknolojiyi bir modayı takip eder gibi, hep daha yenisi, hep daha yenisi, en yenisi diye algılamamak gerek sanırız; gerek teknolojiye, gerekse işimize haksızlık etmemek için. Teknolojiden yararlanabilmek için, önce işimizi açık, kesin ve yalın biçimde tanımlayabilir olmamız gerek. Bu tanımı ne ölçüde açık ve yalın yapabilirsek, onu yapmak için gereksinim duyacağımız teknolojiyi de, o teknolojiyi nasıl kullanacağımızı da o oranda hızlı ve etkili biçimde saptayabiliriz. Unutmamak gerekir ki, kullandığınız teknoloji ne ölçüde ileri, ne kadar yeni olursa olsun, ihtiyaçlarınıza göre doğru tesbitlere dayandığı, işinize yaradığı ölçüde anlam taşır, işinizi hızlandırabilmek, büyütebilmek, çeşitlendirebilmek için.

Dünyanın küçülmesi, aynı insanlara aynı ürünü, hizmeti satmaya çalışan, “benimki daha güzel”, “benimki daha kaliteli”, “benimki daha kullanışlı” diyen şirketler demek. Bu da, işinizi geliştirmek, fark yaratmak, kendinizi ve rakiplerinizi tekrardan kaçmak için; daha çok zaman, daha çok enerji, daha çok emek harcamanız demek doğal olarak.

Başarı ve büyümenin formülü

İşinize maksimum eforu sarfedebilmeniz için tali yollarda, yardımcı işlerde oyalanmamanız, onları mümkün olan en sorunsuz biçimde işler duruma getirmeniz gerek. İşinizin sağlığı, başarısı için temel faaliyetin yanındaki işlerin de kusursuz biçimde yürütülebilir olması gerek elbette. Bu uzmanlaşma, ustalaşma gereğinin iş dünyasına yansıması “outsourcing” kavramı olarak çıkmakta karşımıza. Temel faaliyetleri dışındaki yan iş yüklerini; gerek kendi zamanlarını ve enerjilerini koruyabilmek, gerekse bu işleri daha efektif olarak yapabilir durumda olanların yetkinliklerinden yararlanabilmek için outsource etmekte başarıya ve büyümeye koşan şirketler.

Outsourcing’in en yaygın olarak kendini bulduğu alanlar; personel yönetimi, insan kaynakları faaliyetleri, eğitim çalışmaları, yazılım geliştirme konuları olarak gözükmekte. Bu kapsamda şirketin verimliliği, çalışanların motivasyonu ve yönetimi, teknolojinin şirketin hizmetine sunulması gibi hayati konuları işin uzmanlarına teslim eden şirket yönetimleri, tüm enerji ve konsantrasyonlarını asıl işe, sektörel gelişime, farklılıklarının farkedilmesine yönlendirebilmekteler.

Zamanınız çok daha değerli düne kıyasla. doğru outsourcing politikaları ve teknoloji seçimleri; bu çok değerli kaynağı çarçur etmemenizi, etkin ve fark yaratan bir şirket olma yönündeki ilerleyişinizin büyüleyici bir hıza ulaşmasını sağlayabilmenin en bilinen ve etkin yolu olarak gözüküyor.

Bilişim teknolojileri konusunda outsourcing hizmeti veren Türk şirketlerine ise, Hindistan, Çin ve Doğu Avrupa ülkeleri ile maliyet avantajı konusunda rekabet etmek yerine, katma değeri daha yüksek BT hizmetleri vermeyi tercih etmeleri öneriliyor.

Herkesin kulanımına açık 2 anahtar; başarı, büyüme, verimlilik, motivasyon, kusursuzluk ve daha bir çok kapıyı açmak için onları farketmenizi bekliyor hemen yanıbaşınızda bir yerlerde…

DBS

Leave a Reply