2017’de İş Dünyasına Yaratıcılıklarıyla Damga Vuranlar

Farklı sektörlerden, farklı mesleklerden ve iş yapış biçimlerinden bir avuç insan yeniliğin başını çekebiliyor. Fast Company’nin bu seneki ilk 100 inovatör listesinden ileri gelenlere bir göz atın. Yeni senede size iş yaşamınızda ilham vermeleri umuduyla…

James Anderson
Kimdir? Hükümet İnovasyon Programlarının Başı, New York

Neden yaratıcı? Şehirleri inovasyona ittiği için

Ne yaptı/yapıyor? James Anderson, Bloomberg Philanthropies’in hükümet inovasyon bölümünde şehir liderlerinin ivedilikle çözmeleri gereken problemlere çözüm üretmekte. Takımıyla beraber tasarladığı programlar şehirlerin işleyişini, yaşayanların yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik. Anderson’a göre, şehirlerin tekerleği yeniden tekrar tekrar icat etmelerine gerek yok. Birbirlerine bakarak öğrenebilir. Başarılı uygulamaları kendi coğrafya ve kültürlerine uyarlayabilirler. Şehirler, yaşayan, gelişen, dönüştürülen çözüm merkezleri haline gelebilir. Bir şehri hayal edin, işe yarayan fikirlerin geliştirildiği ve daha sonra da başka şehirlerle paylaşıldığı bir ekosistem gibi işliyor. Bir sonraki adımda sonuç aldığı uygulamalarını diğer şehirlerle paylaşıyor. İşte Anderson böyle bir şehir sisteminin peşinde. Anderson’ın başarılı projelerinden biri Bloomberg Harvard Şehir Liderlik İnisiyatifi. Bu proje ile, şehir yöneticileri ücretsiz liderlik eğitimleri alıyorlar ve Mayors Challenge adı verilen yıllık bir yarışmayla yöneticilere uygulanabilir ileri görüşlü fikirleri için burslar ve koçluk imkanları sağlanıyor.


Fidji Simo

Kimdir? Facebook’un Üründen Sorumlu Başkan Yardımcısı

Neden yaratıcı? Canlı videoda duyguyu ve -değeri- serbest bıraktığı için

Ne yaptı/yapıyor? Fidji Simo Facebook’un yaklaşık 1.9 milyar kullanıcısının gördüğü haberden reklama her türlü videodan sorumlu kişi. Her bir yeni özellik için takımına şu soruyu soruyor: İnsanlarda hangi duyguyu uyandırmak istiyorsun? Simo çok iyi biliyor ki duyguların ülkelerle tanımlanmış sınırları yok, tam anlamıyla evrensel duygular. 2016 yılında Simo Facebook Live’yi lanse ettiğinde, bu canlı video kaydetme ve yayınlanma uygulamasının amacı netti: heyecan ve sabırsızlık uyandırmak. Bu amaca uygun olarak Simo kullanıcıların gerçek zamanlı yorum yazabilecekleri ve video ekleyenlerin bu yorumları yayınlarına entegre edebilecekleri bir platform oluşturmuş. Kısa sürede, etkileşim videoların merkezi haline gelmiş durumda. Yakın zamanda dünyanın herhangi bir yerinde olan bir arkadaşınızla canlı yayına geçebileceksiniz. Etkileşim tüm fiziksel sınırları yıktığı gibi, Live özelliği ile Facebook global bir fenomen olmayı sürdürüyor. Simo’nun reklamlara yaklaşımı da önce kullanıcı felsefesine dayalı. Facebook’un reklam gelirinin %80’i Simo’nun yaratılmasına yön verdiği mobil reklamlardan gelmekte.

Todd Yellin

Kimdir? Netflix’in Üründen Sorumlu Başkan Yardımcısı
Neden yaratıcı? Dünyanın nasıl izlediğini çözdüğü için
Ne yaptı/yapıyor? Todd Yellin’in bu çarpıcı sözü duyunca insanı bir sarsıyor: “Eğer yüz üstü düşmüyorsanız, risk almak için yeterince öne doğru eğilmiyorsunuz demektir.” 2016’da Yellin Netflix’i 130 yeni ülke pazarına sokmuş, her bir ülkenin kendine özgü band genişliği yeterliliği ve kullanıcı davranışı mevcut. Üç ana noktada özetliyor içeriği Hindistan’dan Brezilya’ya ve Filipinlere kadar nasıl verdiğini.

1. İnternetin yavaş olduğu bölgelerde Netflix Kasım 2016 itibarıyla yüklemeye dönüyor.

2. Yellin ulusal kimliğin izleme kimliğinden çok farklı olabileceğini saptıyor. Muhteşem Yüzyıl, Çalıkuşu ve Ezel gibi dizilerin dünyanın her yerinden yabancılar tarafından izlenmesi gibi. Dolayısıyla, ülke odaklı algoritmalardan küresel algoritmalara geçmeye karar veriyor.

3. İngilizce dublaj tamamen out değil – pazara göre pilot projeler başarı sağlayabiliyor. Özellikle Netflix orijinal serilerinin lanse edildiği pazarlarda Kasım 2016’dan başlayarak dublaja yer vermeye başladı. Brezilya dizilerinin %3’unu dublaj opsiyonuyla gösterime koydu ve seyircisinden olumlu tepki gördü. Potansiyel gördüğü içeriklerde dublaja şans verecek.

2 Ocak 2018 tarihinde Dünya Gazetesi’nde yayımlanan Değişim Yelpazesi yazımızın tamamına ulaşmak için görsele tıklayabilir veya HR Pozitif’i buradan ziyaret edebilirsiniz.