Sadelik IN, Tükenmişlik OUT

24ockDatassist'in katkılarıyla 24 Ocak 2017 tarihinde Dünya Gazetesi'nde yayımlanmıştır

Günümüzün en yaygın psikolojik hastalıklarından biri de tükenmişlik sendromu. Çok yoğun çalışmak, şirket içi ve şirket dışı rekabetin önünde olmak, en iyi müşteri hizmetini vermek, en iyi marka olmak, vs.. Tüm bu “en”ler bizi kocaman bir stres volkanı haline getirir, kimimiz zaman zaman patlarız, kimimiz ise son noktaya kadar her şeyi kontrol altında tuttuğumuza inanır, hiç beklenmedik bir anda ruhsal ve fiziksel olarak çökeriz, dış dünyaya kendimizi kapar, parmağımızı oynatacak gücü kendimizde bulamaz hale geliriz.

Deliler gibi çalışıyor ancak bu tür sağlık sorunlarının asla başınıza gelmeyeceğini düşünüyorsanız tekrar düşünün. Eğer kendinize dikkat etmez, çılgın çalışma saatlerine devam eder, fiziksel ve ruhsal sağlığınızı hiçe sayarsanız, eninde sonunda sizin de başınıza benzer bir durum gelebilir. Nina Zippin’in entrepreneur.com için yazdığı yazısında Kronos Inc ve Future Workplace’nin Amerika genelinde 614 insan kaynakları yöneticisiyle gerçekleştirdiği ankete göre katılımcıların %95’i, tükenmişlik sendromunun, çalışan verimliliği, şirkete duydukları bağlılık ve motivasyon alanlarında yıkıcı etkilere sahip olduğuna işaret ediyor. Yöneticilerin %46’sı çalışanların yarısının şirketten ayrılma sebebini tükenmişlik sendromu yaşamalarına bağlamış. Peki, şirketler çalışanlarının sağlığını riske eden bu duruma karşı neler yapabilirler?

Risk Korkusu Girişiminizi Büyütmeye "Dur" Demesin

17DNY13T ANK copyDatassist'in katkılarıyla 17 Ocak 2017 tarihinde Dünya Gazetesi'nde yayımlanmıştır

İşletmenizi büyütmekten sizi alıkoyan risk alma korkunuzsa, riskleri tanımak ve kendinizi riske alıştırmak için çok çalışın. Bilin ki, risk olmadan, girişim olmaz.

Hiç çok ciddi bir ağrı hissedip kaslarınızı gevşetmek ve kendinizi iyi hissetmek için fizik tedavi veya masaja gittiniz mi? Inc yazarı Ami Kassar son günlerde tercih edilen tetik noktası masajı (trigger point massage) sayesinde vücudunun ağrıya sebep olan yerinin ağrı hissettiği yere hiç de yakın olmadığını görmüş. Deneyimli tetik noktası masözü ağrının kaynağını bulup, oraya masaj uygulayarak ağrısına son vermiş.

Tetik noktaları sadece vücudumuzda değil, iş dünyasında da mevcuttur. Bir işletmeyi kurmak veya yönetmek sürekli kompleks problemlerle ilgili karar vermenizi gerektirir. Girişimciler veya yöneticiler olarak zaman zaman savunmada, zaman zaman saldırıda, farklı pozisyonlara geçmek durumundasınız. Muhtelif problemlere çözümler getirebilmek için günleriniz ve geceleriniz iniş çıkışlarla dolu geçebilir. Bugün net olan yarın tamamen karman çorman belirsiz bir yöne gidebilir.

Bağkur Primlerinde 2017 Tarifesi

38 YjAzNl8xNABilindiği üzere asgari ücretin AGİ dahil net tutarının 1.300 TL’den 1.404 TL’ye yükselmesi ile zorunlu sigortalılık dolayısı ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na ödenecek primler de artmış oldu. 2016 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık %30 oranında artan asgari ücretin brüt tutarı 1.647 TL iken, 2017 yılında bu rakam 2016 yılına göre yaklaşık %8 artarak brüt 1.777,50 TL olmuştur.

Datassist Capital Dergide

datassist capital Aylık iş ve ekonomi dergisi olan Capital'in Ocak 2017 sayısının konuklarından biri Datassist Genel Müdürü Ayşe Nazmiye Uça idi.

Satışçılar Adil Prim İstiyor

10DNY11T ANK copyDatassist'in katkılarıyla 10 Ocak 2017 tarihinde Dünya Gazetesi'nde yayımlanmıştır

Bu hafta Değişim Yelpazesi’nin konuğu akademisyen ve yönetim danışmanı Prof. Dr. Türker Baş. Kendisiyle yeni yayınlanan Prim Sistemi Satış Performansı çalışmasını ve çalışmanın sürpriz sonuçlarını enine boyuna konuştuk.

Prim sistemi satış ekibinin motivasyon kaynağı olarak bilinir. Satışçıların işlerine yaklaşımı konusunda, ne kadar çok prim, o kadar çok satış diye genellemeler yapılır. Sizin çalışmanız bu çıkarımın tam da doğru olmadığını gösteriyor. Çalışmanızı bize kısaca anlatabilir misiniz?

Çalışmamız kapsamında Türkiye’de turizm, yazılım ve hızlı tüketim sektörlerinde faaliyet gösteren 103 şirketin prim sistemlerini inceledik. Bu şirketlerdeki prim oranları ile satışçıların memnuniyet düzeyi ve satış performansı arasındaki ilişkiyi sorguladık. Elde ettiğimiz sonuçlar, söz konusu değişkenler arasındaki ilişkinin oldukça zayıf olduğunu gösterdi. Genel kanının aksine prim oranlarında yapılan artışlar, satışçıları memnun etmediği gibi, satış performansına yansımıyordu.

Ardından satışçılara kulak verdik. Şikayetlerini dinledik. Yaptığımız görüşmeler sonrasında satış performansını belirleyen kritik değişkenin prim oranı değil, adalet algısı olduğunu keşfettik. Bazı satışçıların bölge ve ürün avantajlarını kullanarak, neredeyse hiç çaba harcamadan yüksek satış rakamlarına ulaşmaları, ekip içindeki ahengi bozuyor, motivasyonu yerle bir ediyordu. Bu tür şirketlerde, ne kadar yüksek prim ödenirse ödensin, satışçılar bu miktarı yeterli bulmuyor, hep daha fazlasını istiyorlardı. Bu sorunu aşabilen şirketler ise, daha düşük prim oranlarıyla ciddi satış rakamlarına ulaşmayı başarmışlardı.

 

37. Dönem Temel Bordro Uygulamaları Eğitimi

37. DönemBoğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ortaklığı ile bu dönem 37. kez düzenlenen Temel Bordro Uygulamaları Eğitimimiz 2 Aralık Cuma günü başladı. İlk olarak Genel İş Hukuku, Ücret ve Tazminatların Hukuki Boyutu konuları işlenen eğitimimizin eğitmeni Egemenoğlu Hukuk Bürosu Kıdemli Avukatı Bahar Sür'dü. Ardından Datassist Mevzuat Kulübü üyesi Meltem Özcan ile Bordro Hesaplamalarına başlayan katılımcılar eğitimin ikinci günü de Bordro Uzmanı ve Eğitim Sorumlusu Gözde Ulay ile tüm gün hesaplamalar yapmaya devam ettiler.

 Eğitimimiz 9 Aralık Cuma günü Ücret ve Tazminatların SGK Boyutu konusu ile devam etti. Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nurşen Caniklioğlu'nun eğitmenliğinde 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun detayları tartışıldı. Temel Kavramlar, İşveren ve Alt işveren Yükümlülükleri, İş Kazası, Meslek Hastalığı, Prime Esas Kazançlar, SGK Teşvikleri, Kısa Vadeli Sigorta Uygulaması ve Genel Sağlık Sigortası konuları sonrası eğitimimizin SGK bölümü sona erdi. 

  
  • Referanslar 111
  • Referanslar 222
  • Referanslar 333
  • Referanslar 444

Dakika Personel Yönetimi

Bordrolama
Özlük Yönetimi
İzin Yönetimi

Sosyal Medya

Datassist FacebookDatassist LinkedinDatassist TwitterDatassist Google+


datassist-in-english

Datassist ISO 9001 Sertifikası

Datassist ISO 27001 Sertifikası