duygularinizi-uzaktan-birimi-kontrol-ediyorb

Datassist’in katkılarıyla 01 Temmuz 2014 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Algınızın Kontrolü Duygularınızda mı? Peki ya duygularınız?

Algı yönetimini Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema-TV bölümünde öğretim üyesi Yapımcı-Yönetmen Erkan Büker ile konuştuk.

Erkan Bey merhaba. Algı yönetimi denince tam olarak ne kastediliyor, bize biraz bahseder misiniz?

Algı yönetimi denildiğinde ilk akla gelen “duygu” olmalıdır. İnsanoğlu, etrafında dönen dünyayı duyguları aracılığıyla tanımlar. Temelde tüm varolan elemanlar, duygularımız aracılığıyla bir anlam kazanır ve beynimize yerleşir. Mantık ve matematiksel doğrulamalar beynimizde çok kısa sürede silinir. Yani, biz yeni bir işe girerken, firmanın diğer firmalara göre konumundan, kaçıncı sırada yer aldığından daha çok, o firmada çalışanların firmalarına karşı neler hissettiklerine dikkat ederiz.

Bu firma çalışanlarında nasıl bir duygu yaratmış çok daha önemlidir. Çalışanlarına karşı şefkatli mi? Onların gelişimini destekliyor mu? Yoksa, kısa dönemli çalışanların performansı mı çok daha önemli? Bu tür soruların cevapları, firmanın bizde nasıl bir duygu yaratacağı açısından önem taşır.

Aynı şekilde, müşteri olarak bir firmanın ürününü alırken, bu markanın bizde nasıl bir duygu yarattığına ya da firmanın tanıtımlarında, reklamlarında nasıl bir algı yarattığına bakarak sorgulamaya başlarız.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz.