degisim-yelpazesi/bir-amac-icin-kitap-okumakb

Datassist’in katkılarıyla 25 Ekim 2016 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Öğrencilik hayatından itibaren okumanın önemi sürekli vurgulanır. Okumak yaşamakla iç içedir; insanın düşünmesi, kendini güncellemesi ve yaşamboyu öğrenmeye devam etmesi demektir.

Lise öğrencilerine okuma ile ilgili açık mektubunda, Connecticut’taki Manchester CommunityCollege’de İngilizce hocası PatrickSullivan, okumanın önemini ve amaçlarını vazgeçilmez bir yetenek olarak ele almıştır. Sullivan’ın tezine göre, derinlemesine okumak ve zevk için okumak lise öğrencilerinin üniversiteye hazırlanmalarında en etkili yöntemlerin başında gelmekte. Öğrencilerin yapması gereken, okumaktan zevk almanın yolunu bulmaları ve okumayı hayatlarının vazgeçilmez bir parçası haline getirmeleridir.

Bir diğer deyişle Sullivan, bir amaç veya amaçlar için okumayı tavsiye eder. Sullivan farklı amaçlar için okumanın farklı stratejiler ve yetiler gerektirdiğini vurgular. Zevk için okumak daha hızlı bir şekilde yapılırken, belli hislerimize odaklanmamıza da imkân vermektedir. Akademik amaçlı okumak daha dikkatli, daha yavaş, düşünüp tasarlayarak, not alarak okumayı gerektirmektedir. Akademik okuma yaparken, aktif bir şekilde öğreniriz.

PsychologyToday için yazdığı makalede derin okumanın tanımını bir kerede 140 karakterden fazla okumak olarak da tanımlar Profesör MitchHandelsman. University of Colorado, Denver’da psikoloji alanında dersler veren Handelsman, öğrencilerine düşünmek ve yazı yazmanın benzer prosesler gerektirdiğini söyler. Sullivan’ın okuma üzerine yazdığı mektubu okuduğunda ise, okumanın da bu denkleme dâhil olabileceğini görür. Sullivan, okuma ve idrak etmenin arasındaki bağlantılar üzerine yapılmış araştırmaları derleyen bir kitap üzerinde çalışmaktadır. Okumak beynimizi geliştirir, kelime dağarcığımızı arttırır, düşünme kapasitemizi genişletir.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz