basarili-olmak-icin-urununuzun-hikayesini-iyi-anlatinb

Datassist’in katkılarıyla 20 Ekim 2015 tarihinde Dünya Gazetesinde yayımlanmıştır.

Bir ürünün başarısını o ürünün hikâyesi belirler. Sizin ürününüzün hikâyesi nedir? Nasıl daha etkili, ilgi çeken ve akılda kalan bir hikâye anlatabilirsiniz?

Konuşmak, fikirlerimizi aktarmak için her gün başvurduğumuz bir yöntem. İşle ilgili fikirlerimizi açıklamak, ürün veya hizmetlerimizi yatırımcılara veya müşterilerimize anlatmak için belki birkaç dakikamız var. İlk dakikada net bir tablo çizip ilgilerini çekebildiniz mi ne ala… Yoksa sözleriniz pek de bir anlama gelmeyen laf kalabalığının önüne geçemiyor. İyi bir anlatım ya işinizi bağlayacak ya da çöpe atacak. O zaman hiç zaman kaybetmeyin, konuşma yeteneğinizi geliştirmeye bakın.

Konuşma tarzınız ve ürününüzle ilgili anlattığınız hikâye, temsil ettiğiniz ürün, marka veya kurumla ilgili en önemli bağlantınız. Kısacık zamana sığdırabildiğiniz yalın ve size özel hikâye açık, ilgi çekici ve bir sonraki detaylı konuşmaya davet eden nitelikte olmalı. Yeni müşteri, danışman veya yatırımcının kafasında ışık yanmalı, ayrıntıları merak ettiğinden karşınızdaki size sorular sormalı. Kafası karıştığı ya da iş planınızın yürüyüp yürümeyeceğini sorguladığı için değil, bu güzel fikri nasıl hayata geçireceğinizle ilgilendiği için konuyu irdelemeli karşınızdaki. Çoğu zaman fikrinizi ilk 5 dakikada satamazsanız, karşınızdaki fikrinizi çürütmek için soru sormak yerine, kibarca konuyu kapama yoluna gider. Bu sayede, ne kendi zamanını ne de sizin zamanınızı kaybetmeden yoluna devam eder.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak veya hrpozitif’i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz