Kolay ve Hızlının Vazgeçilmez Büyüsü

yzDatassist'in katkılarıyla 13 Aralık 2016 tarihinde Dünya Gazetesi'nde yayımlanmıştır

Değişim kolay ve hızlı olmaz, kolay ve hızlı olan buzdağının görünen tarafıdır, suyun altında olanlar uzun, azimli ve sıkı bir çalışmanın sonucudur.

Rejime başladığımız ilk gün ve sıkı bir diyetin 4. ayında, öncesi sonrası fotoğrafına bakar, bir sihir sonucu şak diye ince, fit olma hayalini kurarız.

Çözümü çoğu zaman kendimizin bulabileceğini aklımızdan dahi geçirmeyip, Dorothy ve arkadaşlarının Oz Büyücüsü’ne gittiği gibi, bize büyülü bir çözüm üreteceklerine inandığımız profesyonellere bırakırız.

Bir ilaç alıp tüm ağrılarımıza çözüm bulmayı isteriz.

Bir kişisel gelişim kitabı okuyup bambaşka bir insan olmanın umudunu yaşarız.

Neden?

Çünkü sonuca odaklıyızdır, süreç değil varmak istediğimiz nokta önemlidir. Yani, hemen değişimi görmek, harcadığımız çabanın etkili olduğunu biran önce bilmek isteriz. Hız şarttır, her şey çabuk gerçekleşmelidir, kaybedecek zamanın olmadığı günümüz yaşam koşullarında anlaşılması çok da güç değildir bu aceleci tavrı. Olsun bitsin, yapılsın, yenilikler hayata geçsin, hedefler gerçekleşsin. Beynimiz ta küçük yaşlardan beri böyle kurgulanmıştır. Grimm, Andersen, ve tabii Disney uyarlamalarıyla büyüyen bizler peri masallarının büyüsüne kapılmak isteriz.

Ancak, kabul edelim ki, gerçek hayatta periler, beyaz atlı prensler, cadılar ve tabii onların yaptıkları büyüler ve mucizeler yoktur.

Kimsenin sihirli bir değneği, birbirine vurulduğunda bizi evimize ışınlayacak büyülü kırmızı rugan ayakkabıları ya da iksir tesirinde tüm ağrılarımıza iyi gelecek ilaçları yoktur. Belki hepimizin mucizelere inanmak istediği, kolay bir yol, çıkış aradığı durumlar olmuştur ancak en çaresiz durumda karşımıza çıkan fırsatı gören, o fırsatı çözüme dönüştüren gene sizsinizdir. Bazen basit bir problem gene basit bir çözümle tatlıya bağlanabilir. Bazen problemleri teşhis etmek ve de alternatif çıkış yolları geliştirmek kafamızda büyüttüğümüzden daha kolay olacaktır. Ancak bu iyimser bakış açısını önümüze çıkan her probleme uygulamak mümkün olmayacaktır.

Her zaman karşımıza daha uzun zaman gerektiren değişim süreçleri ve zorlu problemler çıkacaktır ve bunlarla ilgili stratejiler geliştirmek için daha çok zamana ve uğraşa gerek duyulacaktır. Problem çözme ve değişim zaman alır, burada sözünü ettiğimiz zaman dilimi bazen aylar, bazen yıllar sürecektir. Yaşam tarzınızı değiştirerek uzun ve sağlıklı bir ömür yaşayabileceğiniz kronik bir hastalığınız olduğunu farz edin. Örneğin, gizli şeker veya Tip 2 diyabet hastası olduğunuzu düşünün. Hayatınızı sağlıklı geçirmek için dengeli beslenmeli, bazı yiyecekleri çok nadiren yemeli, düzenli egzersiz yapmalı, her açıdan ölçülü bir yaşam sürmelisiniz. Bu büyük bir değişim, irade ve süreklilik gerektirir. Ancak bu yolculuk ya da süreç yaşam kalitenizi arttıracak, fiziksel ve mental anlamda yapabileceklerinizi optimuma çıkartacaktır. Bir diğer deyişle, hedefiniz yolculuğun kendi olmalıdır. Sağlıklı olmanın kıymetini hastalandığımızda anlarız, oysa çoğu zaman ufak tercihler ve değişikliklerle hayattan daha çok keyif almayı sağlamamız mümkündür. Her şey zihnimizde biter.

Kurumlar da bireyler gibidir. Ancak suya düştüklerinde ve boğulma tehlikesiyle karşı karşıya kaldıklarında yüzmeyi öğrenme zorunluluğunda kalırlar. Alışkanlıkları kırmak, yeni alışkanlıklar geliştirmek kolay iş değildir. Kolektif bir zekâ ve davranış kalıplarını kabul etmek ve gündelik işleyişin içine almayı gerektirir. Şirket kültürleri böyle kurulur; uzun, kırılgan ve engebelerle dolu bir süreçtir, irade ve ortak değerler doğrultusunda hareket etmenin bir sonucudur.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak ya da HRPozitif'i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz.

 

  
  • Referanslar 111
  • Referanslar 222
  • Referanslar 333
  • Referanslar 444

Dakika Personel Yönetimi

Bordrolama
Özlük Yönetimi
İzin Yönetimi

Sosyal Medya

Datassist FacebookDatassist LinkedinDatassist TwitterDatassist Google+


datassist-in-english

Datassist ISO 9001 Sertifikası

Datassist ISO 27001 Sertifikası