Alışverişi Duygularımızla Yaparız

Alisverisi Duygularimizla Yapariz

Datassist'in katkılarıyla 6 Aralık 2016 tarihinde Dünya Gazetesi'nde yayımlanmıştır

Bir ürün duygularınıza hitap ediyorsa, fiyatı ne olursa olsun bedelini öder ve alır mısınız?

Rekabet çok olunca, hepimiz ister istemez fiyata takılıyoruz. En az maliyete en iyi ürün biziz demek istiyoruz. Ancak gerçekten başarılı firmalar bunun ötesine geçip hikâyelerini anlatıyorlar ve müşterileriyle duygusal bir bağ kuruyorlar. O zaman fiyat, ikinci hatta üçüncü planda kalıyor. Duygularına hitap eden, onları farklı hissettiren ürünlere daha yüksek fiyatlar vermeye istekli oluyorlar. Apple, Nike gibi firmalar ürünlerinden ziyade felsefeleriyle sadık bir müşteri kitlesine sahip. 

Her yeni ürünle hikâyelerine yeni açılımlar katıyorlar, ne için var olduklarına dair ana mesajları hiçbir zaman değişmiyor. Müşteriler bu hikâyeye bağlı olduklarından, yeni ürünlere her zaman sıcak bakıyor, o an ihtiyacı olup almasa dahi, satın alma zamanı geldiğinde adresleri ve istedikleri ürünler kafalarında net oluyor.

Ürününüzün fiyatı yüksek de olsa düşük de, amacınız müşterilerinizin zor kazanılmış parasını sizin ürününüze yatırmaları için ikna etmektir. Bunun için de, müşteri davranışını anlamanız gerekir. İlk kez Windermere Associates tarafından belirlenen satın alma hiyerarşisi modeline göre, satın alma kararımız 4 fazdan geçer ve fiyat sonuncu fazı oluşturur.

Yazının tamamını yanda bulunan görsele tıklayarak ya da HRPozitif'i buradan ziyaret ederek okuyabilirsiniz.

  
  • Referanslar 111
  • Referanslar 222
  • Referanslar 333
  • Referanslar 444

Dakika Personel Yönetimi

Bordrolama
Özlük Yönetimi
İzin Yönetimi

Sosyal Medya

Datassist FacebookDatassist LinkedinDatassist TwitterDatassist Google+


datassist-in-english

Datassist ISO 9001 Sertifikası

Datassist ISO 27001 Sertifikası